Изследвана е политическата сфера от гледна точка на теорията на публичния избор. Политическите пазари са анализирани в сравнение с частните пазари, като теоритичната рамка е тази на микроикономиката (методологически индивидуализъм, теорията за рационалния избор, тезата за само-интереса). В първата част са разгледани най-общо сходствата (наличие на оскъдност, избиращи, рационални и само-заинтересувани индивиди, наличието на конкуренция) и различията (спецификата на институционалните ограничения, на разходите и ползите за индивидите, на вграждането на фактора време в индивидуалните решения, последствията от индивидуалните избори, отговорностите и пр.) между двата типа пазари. В част втора са съпоставени пазарните провали в частната стопанска и политическата дейност. В третата част е анализирана по-задълбочено една от патологиите на политическите пазари, феноменът на рационалната апатия (невежество/въздържание)
JEL: D70, D72, H10