В теоретичен план са разгледани аспекти от същността на куриерските услуги, както и комбинации от различни допълнителни компоненти, които могат да отговорят на нуждите и изискванията на клиентите. Изведени са някои особености, които важат за куриерските услуги, регламентирани са принципи, на които се подчинява една модерна система на обслужване на клиентите и са систематизирани условия на доставка, които могат да бъдат използвани при формирането на сравнителна характеристика на куриерски фирми, опериращи на даден пазар.
В изследователската част е анализирано състоянието на неуниверсалните пощенски услуги (НПУ) в България като е проследено тяхното състояние и в сравнителен план е направена характеристика на предлаганите условия за международни и вътрешни доставки от избрани куриерски фирми, опериращи в нашата страна. На тази основа са локализирани редица проблеми, които съпътстват предлагането на куриерски услуги в България и са направени някои препоръки, с оглед подобряване качеството на обслужване на клиентите.
JEL: L87